Doktor Ini Jelaskan Kenapa Kita Selalu Mengantuk Ketika…

Kepada mereka yang memandu kereta ataupun menunggang motorsikal, mesti anda pernah terlelap ketika kita membawa kenderaan. Perkara seperti ini semestinya boleh mengundang kepada kemalangan sehingga boleh membawa kepada kematian. Masalah ini dipanggil Microsleep di mana…

Detox Kempis Perut, Wanita Ini Kongsi Cara Buat…

Kalau korang nak tau, detox ni sebenarnya adalah satu proses membersihkan usus di mana segala toksin, lemak dan lendir yang melekat di dinding usus tu dicuci keluar melalui pembuangan air besar. Selepas dinding usus kita…

Lipas Banyak Di Rumah Anda? Guna Petua Berkesan…

Beberapa kajian menunjukkan bahawa di dalam perut lipas terdapat cacing halus dan lembut. Jadi jika anda memukul atau menghalau lipas menggunakan surat khabar ataupun penyapu, berkemungkinan besar cacing yang terdapat di dalam perut lipas itu…

Resepi Air Viral Untuk Kempiskan Perut Yang Ramai…

Air Rebusan Epal ini dikongsikan oleh Aisyah Abdullah. Menurut Aisyah, dia sebenarnya malas nak cuba, tapi disebabkan kakaknya Suttarat Wan Hanifah hilang 10kg dalam masa kurang tiga bulan, maka dia pun cuba la jugak. Hasilnya,…

Kenali Durian Musang King, Elak Kena ‘Kencing’

Durian Musang King atau nama asalnya Raja Kunyit, mempunyai isi berwarna kuning pekat, durinya bersegi, sementara pangkal tangkainya tidak berduri dan garisan pangsa jelas pada kulit. Penolong Pengarah Bahagian Hortikultur Jabatan Pertanian Serdang Mohd Auzaie…

Tak Tahan Tahi Cicak Banyak Di Rumah? Ini…

Nampak kecil dan tidak berbahaya, tapi kehadiran cicak dalam rumah boleh mengganggu anak-anak kecil dan haiwan peliharaan. Ini kerana jika dibiarkan, ia akan menjadi penghuni tetap dalam rumah, menjadikan perabot sebagai sarang seterusnya membiak dalam…

Turun 25 KG Dalam Masa 4 Bulan, Gadis…

Memiliki badan menarik merupakan antara impian setiap orang. Tidak kiralah lelaki atau perempuan, masing masing pasti ada impian nak kurus. Yelah bila dah kurus ini, tahap keyakinan kita akan jadi berbeza. Namun, yang menjadi masalah…

Sakit Tumit Kaki? Cuba Amalkan Petua Orang Lama…

Sakit tumit adalah sakit yang dirasakan pada seluruh tapak kaki atau hingga ke buku lali. Simptom ini terjadi apabila berlaku keradangan pada tisu pelantar yang membentuk lengkuk pada tapak kaki. Biasanya, sakit akan menjadi lebih…